Få mer ut av Facebook Annonsering med Speilpublikum

Speilpublikum
Speilpublikum med Facebook annonse

Speilpublikum

Har du ikke startet med speilpublikum så er tiden inne. En mulighet i dag er at vi kan si til Facebook at de skal finne personer som ligner de personene som liker facebook-siden vår og annonsere mot de. Sannsynligvis vil de engasjere seg i større grad enn folk som ikke ligner. Tanken er at vi vil få høyere engasjement og konvertering fordi de har likheter med folk som allerede liker oss.

Nedenfor går vi gjennom hvordan du setter opp dette for å få mest ut av markedsføringen din. Ta kontakt hvis du har spørsmål.

Opprett et speilpublikum

Gå inn på Facebook Business Manager (klikkbar link).

Velg din bedrift.

Trykk på Business Manager.

Trykk på Publikum.

speilpublikum

Velg Opprett et speilpublikum

speilpublikum

Nå får vi opp et vindu hvor vi kan velge hva Facebook skal lage speilpublikum fra.

speilpublikum

Punkt 1: Velg kilde for speilpublikum.

Når vi trykker på det øverste feltet, får vi 2 valgmuligheter. Den første er «Verdibaserte kilder» og den andre er «Andre kilder». Vi velger «Andre kilder», og dermed får vi mulighet til å velge en Facebook-side. Finn din side og velg den.

Punkt 2: Velg publikumplassering.

Her velger vi hvilke områder vi vil Facebook skal sette søkelys på. Velger vi Norge betyr det at Facebook vil se på siden din og velge alle som er fra Norge, og lage et speilpublikum ut fra disse personene.

Du må ikke velge Norge for å kunne annonsere til de senere med dette publikummet.

Punkt 3: Velg publikumsstørrelse.

Her velger vi i hvor stor grad Facebook skal finne lignende personer. Velger vi 1 % så ber vi Facebook finne de personene som ligner mest på publikummet vi har valgt over.

Les også:  5 Viktige råd når du Reposter på Instagram

Vi kan også lage flere speilpublikum ved å trykke på nedtrekkmenyen. Det gir oss mulighet til å teste (noe man bør gjøre), siden vi kan kjøre samme annonse til de forskjellige publikummene, og se hvem som presterer best.

speilpublikum

Nå er dette opprettet og vi kan velge å annonsere mot disse personene når vi oppretter annonsen vår.

1 kommentar til «Få mer ut av Facebook Annonsering med Speilpublikum»

  1. Tilbakeping: 2 Grunner til å Annonsere på Facebook

Stengt for kommentarer.